Programe şi proiecte culturale

Am declanşat proiectul Maidane cu teatru în 92

Maidane cu teatrul, proiectul nostru fundamental, care defineşte punctul nostru de vedere în ceea ce priveşte spectacolul stradal dar şi nevoia implicării actorului în viaţa comunităţii, a demarat oarecum forţat de împrejurări, ne dăduseră afară din sala noastră din Biserica Amzei, dar imediat ne-a cucerit şi ne-a determinat să descoperim, să cercetăm, să edificăm o formulă care este a noastră şi care a sfârşit prin a fi recunoscută de spectatori că  este cu adevărat un stil care ne aparţine. Proiectul prevedea, la început, să recicleze moral, prin intermediul teatrului, maidanele din cartierele mărginaşe, care în anii 90 erau cu sutele.

Am jucat sute de spectacole în cele mai diverse spaţii cu putinţă. După ce maidanele au dispărut practic, prin implicarea activă a primăriilor de sector, spectacolele teatrului au fost nevoite să se petreacă doar în spaţiile amenajate mai ales în parcurile mari din Capitală. Acestea, chiar dacă nu au acelaşi farmec pe care maidanele de altădată îl aveau, benefeciază de un public foarte numeros şi sarcina noastră educativă îşi găseşte, în continuare, posibilitatea de a se manifesta. Proiectul a pus  faţă în faţă artistul şi spectatorul său într-un spaţiu care este la îndemâna oricărui om, ba aş zice, un spaţiu discreditat prin dezinteresul masiv al tuturor celor care îl traversează zilnic, iar acest lucru a coagulat oarecum relaţia dintre cei doi.

Proiectul Oraşul de sub Oraş  al Teatrului Masca  a fost lansat în decembrie 2003 realizat împreună cu Metrorex Bucureşti şi  susţinut de Ministerul Culturii şi Primăria Capitalei

 Transformarea spaţiilor Metrorex în formule de acces la actul cultural autentic şi la informaţia cu caracter cultural este logica principală a acestui proiect care se bucură de un succes extraordinar şi care ne arată nevoia de întâlnirea a publicului cu artistul mai ales în spaţii care presupun un grad înalt de agresiune asupra persoanei, cum este  şi cel din subteran, este extrem de ridicată şi considerată necesară şi extrem de utilă.  De-a lungul timpului în acest spaţiu am jucat peste 500 de reprezentaţii, majoritatea ale Teatrului Masca, dar foarte multe şi ale colaboratorilor noştri.

Oraşul de sub oraş este unul dintre cele mai interesante şi apreciate proiecte ale Teatrului Masca.

 Spectacolele Gardienii veseli, Statuile, Fior d’amor in Bucuresci s-au bucurat de un success eclatant. Am jucat şi spectacole mai complicate din punct de vedere al recuzitei puse în joc, precum La Români, care are nu mai puţin de 16 marionete uriaşe, de 3 şi 4 metri înălţime, sau Cabaretul Naţiunilor. Un spectacol eseu, Fuga de Bach în cartier a stârnit un enorm interes, comentariile spectatorilor, în timpul şi mai ales după spectacol fiind extraordinare. Ţinând cont de experienţa acumulată, de faptul că tipul cel mai indicat de spectacol într-un astfel de spaţiu este cel de tip colaj, am iniţiat un proiect care se adresează tinerilor actori ai teatrului şi care presupune realizarea unor spectacole de acest gen şi prezentarea lor la Metrou, ca un fel de examen de maturitate artistică, ştiut fiind că un public strâns astfel poate fi păstrat cu destulă greutate, dar, odată cucerit devine un prieten absolut.

Teatrul Masca şi-a onorat cartea de vizita la Metrou prin alte două experienţe: expoziţiile fotografice şi spectacolele invitaţilor. Am organizat pentru fiecare premieră de la sediu o expoziţie fotografică al cărei debut a fost inevitabil, staţia de Metrou Eroilor. Expozițiile noastre au fost de un real interes, a  arăt-o numărul mare de oameni care se opreau, priveau, apoi declarau în sondajele pe care le-am făcut la casă ca au fost practic incitaţi de expoziţie, să vină şi la sediu, să vadă spectacolul. Fotografii mari, agățate cu dispozitive simple dar eficiente pe stâlpii de susţinere ai staţiei au creat o ambianţă potrivită cu nevoia fiecaruia, resimţită interior, de a ocupa cu ceva timpul de aşteptare, de a se informa, de a fi la curent cu o informaţie culturală. Spectacolele invitaţilor au baleat într-o arie foarte diversă, de la dans la muzica uşoara, folk, muzică de camera, jazz, demonstraţii de salsa, proiecţii de film, muzică electronică, expoziţii de pictură, spectacole interactive, performance-urile studenţilor de la Academia de Belle Arte, demonstraţii ale celor de la UNATC. Artişti consacraţi, studenţi, sau pur şi simplu artisti ambulanţi, au făcut parte din programul Oraşul de sub oraş, asigurând publicului nostru o stagiune extrem de variată, bogată repertorial şi cu o densitate de spectacole suficient de atractivă pentru a putea crea fani.

Teatrul Masca vă invită Joi, 17 Aprilie, începând cu ora 16.00 în amfiteatrul din Bdul. Uverturii 70 ( Militari) la cea de-a noua ediţie a evenimentului Iepuraşul la Masca. 

Să vopsim împreună ouă de Paște!

Împreună ca o mare familie, actori, copii, părinţi şi bunici vor încondeia ouă de lemn sau naturale cu vopseluri pe care le vor primi de la teatru.

 

Proiectul TÂRGUL DE JUCĂRII a fost lansat de către Teatrul Masca în anul 2000 în Parcul Herăstrau.

De-a lungul anilor Târgul de Jucării a devenit o tradiție pentru bucureșteni și este o bună ocazie pentru copii de a petrece timpul împreună cu părinții lor. Ca în fiecare an, micii negustori vor transforma aleile parcului într-un loc pitoresc, plin de culoare, un spațiu în care jocul se împletește frumos cu lecțiile despre generozitate și despre viața reală.

Prima regulă a jocului îi îndeamnă pe cei mici să obțină o autorizație, să-și promoveze jucăriile și cărțile, pentru ca apoi să le poată vinde sau schimba asistați în permanență de actori.

Evenimentul are și o latură caritabilă, pentru ca la final participanții au fost încurajați să doneze din jucării copiilor fără posibilități.

Regulament

Conform Legii nr 12/2011 PENTRU PARTICIPAREA LA TÂRG trebuie să respecţi următoarele reguli: 

Articolul 1. Înainte de târg alege jucăriile/jocurile vechi (nu uita să iei acordul părinţilor!)

Articolul 2. Vino însoţit de părinţi, bunici sau de un profesor.

Articolul 3. Păstrează pentru autorizaţia comercială  flyerul evenimentului primit de la organizatori sau profesor (sau daca nu l-ai primit, cere unul de la organizatori)   şi mergi la cortul pentru autorizaţii unde te vei înregistra şi îţi va fi ştampilat flyerul. Autorizaţia va fi arătată inspectorilor.

Articolul 4. Stabileşte preţul fiecărui obiect în parte şi afişează-l. Negocierea este nu numai permisă, dar şi dorită :)

Art.5     Reinvesteşte profitul!

* La cerere se poate face schimb de jucării.

 

Actorul Mihai Mălaimare vrea să-i convingă pe edilii bucureşteni să transforme Calea Victoriei într-un pietonal şi în acest scop va juca 100 de spectacole pe această arteră a Capitalei, ca să atragă atenţia autorităţilor. Desfăşurat sub motto-ul „Calea Victoriei pietonal, Masca: 100 de spectacole”, proiectul prin care Mihai Mălaimare, întemeietorul Teatrului Masca, îşi propune să transforme Calea Victoriei în pietonal, se află deja în desfăşurarea.

Mi-am propus să joc 100 de spectacole pe Calea Victoriei pentru a atrage atentia edililor că bucureştenii ar merita acest fabulos pietonal. Pe această arteră convieţuiesc trecutul, prezentul şi viitorul, convieţuiesc, adică exista deopotrivă în acelasi timp, acţionând asupra sufletului oamenilor, modelându-l, amintindu-i că a fost pe acest loc de când este lumea. Aşa ceva numai la noi se întâmplă, iar Calea Victoriei, o adevărată poartă temporală, trebuie să devină locul de plimbare şi de relaxare pentru fiecare bucureştean, pentru fiecare român”, Mihai Mălaimare.

Primul spectacol a fost „Baroc” jucat chiar de ziua actorului, pe 27 august, în faţa Centrului Militar Naţional. Cel de-al doilea a fost „Pierrot Lunatecul”,  iar al treilea spectacol a avut loc Vineri 25 septembrie, în fața Cercului Militar Național, FIOR D AMOR ÎN BUCUREȘTI a adus muzica anilor  1930.

Parteneri si colaboratori:

Politica de cookie | Politica de confidentialitate